Mikor kezdd a futást?

A futás elkezdését 6 hónappal a szülést követően ajánljuk, de miért?

Minden anyuka más és más, mindenkinek vannak bizonyos adottságai, tulajdonságai, szokásai, mint például, hogy sportolt-e, vannak-e fizikai problémái (magas vagy alacsony vérnyomás, glaukóma, gerincsérv, bármilyen testi rendellenesség), sőt, hogy van-e egyáltalán sporttal kapcsolatos motivációja. Egy biztos, hogy minden várandós nő a terhessége ideje alatt rengeteg változáson megy keresztül, mind mentálisan mind testileg. Mi most a testi változásokba gondoljunk bele egy kicsit: megnövekszik a méh, a mellek, súlygyarapodás, alak-változás következik be, nő a keringő vér mennyisége (min. 50%-kal), kitágul a bőr, az ágyéki ízületek megnőnek és megpuhulnak az összes ízületi szövetekkel és kötésekkel együtt (ez segíti majd a szülést), és még sorolhatnám…

Szülés után mindenkinél más időtartamot vehet igénybe, hogy mindez helyreálljon, amely  függ a szülés komplikáltságától és a regeneráció gyorsaságától. Az orvosok 6 hét gyermekágyat javasolnak, ami szintén nem mindenkinek elég.

Ha mindezt végiggondoljuk, megérthetjük, hogy miért csak 6 hónap után javasolt elkezdeni futni a babánkkal.

A szülés utáni 6. hét és a 6. hónap között…

A hatodik hét eltelte Rossmann Strollfit- Babakocsis fitneszhez és a hatodik hónap között sem kell természetesen tétlenül ülnünk. Ez az alapozó időszak. Ilyenkor kerülnek előtérbe a finom koordinációs mozgások, és rehabilitációs tornák. Gyógytorna, manuál terápia, kiropraktika, intim torna, jóga, stb. Ezek mind segítik a testünk visszatérését a megszokott hétköznapokba , a mindennapok megterhelő feladataiba.

Legalább az egyik mozgásforma rendszeres gyakorlását javasolom és talán kötelező is lenne! Időközben, ha nincsenek panaszok, elkezdhetünk gyorsabb tempóban, babakocsival  sétálni, amikor egyébként is levegőzni vinnénk a lurkót. Ez segíti a kardió állóképességünk javulását, és felkészít a későbbi kocogásra. Ennél a szintnél érdemes elkezdeni foglalkozni a pulzus kontrollal, hiszen előrelátó és felelősségteljes anyukák lévén gondolnunk kell a jövőre is, nem csak rövidtávon a 10 kg túlsúlyunk ledobására. Ha úgy érezzük, készen állunk a babakocsis futásra, de még bizonytalanok vagyunk, csatlakozhatunk a mozgalomhoz szerves részeként ismert. Itt szakértő edzők irányításával futhatunk, tornázhatunk, akik segítik mozgásunk fejlődését, hibát javítanak, és személyes iránymutatást adnak, ha elakadtunk. Mindeközben egy kedves, céltudatos, sportos anyuka csoporthoz tartozhatunk, akik minimum egy gyermekkel csinálják végig az órákat és még jól is érzik magukat. A gyerekekről nem is beszélve.

mikor kezd Ha szülés után futni kezdünk , hogyan kezdjük?

Legyünk türelmesek magunkkal! Értékeljünk minden megtett métert.

Először mindössze 20-30 perc javasolt, és nem is feltétlenül kell kocogással kezdeni: egy gyors, tempós séta is tökéletesen megfelel. Magunkkal vihetjük kedvenc zenénket is, mert nem biztos, hogy olyan könnyen fog menni a futás, mint szülés előtt, a zene viszont rengeteg energiát adhat. Igyekezzünk kifelé figyelni, gyermekünkre, a tájra, a fákra, házakra, emberekre, ne pedig arra, hogy mennyire nehéznek találjuk, és miért nem megy jobban.

Ha bármi kellemetlenséget, például alhasi fájdalmat érzünk kocogás során, várjunk kicsit, hagyjuk még piheni szervezetünket! Ilyen esetben, ha mindenképp igényünk van a mozgásra, szobabiciklizés, pilates, kismama torna javasolt. Nem hajt a tatár, várjuk ki a megfelelő időt.

Bővebben olvass a blogon: 12 tipp, hogy fuss babakocsival

Partnereink

  • wn
  • whl inv
  • promo box
  • szent imre
  • borsylogo 1
  • cmkfej
  • HB banner copy

Victory Eremakaszto logo