Szülés utáni első lépések

Ha már elkezdtük, vagy csak fontolgatjuk, hogy szeretnénk elkezdeni szülés után újra mozogni, (bármi legyen is az), mindenképpen érdemes szakember véleményét kikérve!
Legyen az gyógytornász, sportorvos, manuálterapeuta, fokozottabb igénybevételű aerob sportoknál kardiológus, stb…

Terhesség alatt, olyan változásokon megy át a női szervezet amire sokan nem is gondolnak. Kitágul a medence, megnyúlnak a méhszalagok a hasizmok(akár szét is nyílhatnak), van akinek magas lesz a vérnyomása a várandósság alatt, van akinek alacsony, van akinek a diabétesze jön elő, és még számtalan példát lehetne sorolni a mentális változásokkal együtt.
Ha erre 9 hónapja van a testünknek,akkor miért gondolják sokan azt,hogy 6 héttel a szülés után mintha mi sem történt volna nekiállnak sportolni(majd persze előbb vagy utóbb vissza üt a dolog),és hogy az normális hiszen előtte/alatta is sportolt.

Na igen. Mi van akkor ha a hatodik hét elteltével azt mondanád a gyermekednek,hogy állj fel és járj!Hiszen az emlősök nagy részének már ennyi idősen járnak a kicsinyeik.
Pontosan ilyen megdöbbentően és ilyen sokként éri a testedet is az ész nélküli sportolás a szülés után!
Tartsd be a FOKOZATOSSÁG elvét!
Minden sportolóra és újrakezdőre igaz ez. Minél jobban meg van alapozva a háttere (és a magyar nyelv egy csoda,hiszem pont a hátunkat,a gerinc melletti gerinc merevítő izmunkat, illetve mélyháti szakaszt kellene legjobban megerősíteni,karban tartani!Háttér!) annál biztonságosabban kezdhetünk neki bármilyen sportnak nagyobb,fokozatosabb intenzitással.
Ezek java részt akár gyógytornásztól személyre szabottan a leggyengébb területekre kiterjedő betanulható feladatsorokból állnak amiket otthon is végezhetünk.
Ezek a gyakorlatok segítenek visszanyerni az izmok tónusát,segítik az izületek szabad mozgásának bejáratását, a terhesség alatt elmozdult,(pl medence)csontok helyes visszaállását,és vannak nyújtó hatású nyakorlatok,amikre szintén nagy szükség van.

baby workout
Tehát,mielőtt nekiállunk otthoni dvd-re erősíteni vagy ugrálni,futni,vagy konditerembe járni,a későbbi kellemetlensègek,illetve sérülések(akár maradandó) elkerülése végett,menjünk el szakemberhez!
Ez nem ciki! Aki egy kicsit is komolyan gondolja további sport életét,esetleg versenyekre szeretne menni ez kötelező,ha tudatos anyukaként egészségesen szeretné nevelni gyermekét/gyermekeit!

Vályi – Egri Annamária (edző)

www.fussbabakocsival.hu

Oszd meg!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest