Thule Glide és Urban Glide

A Thule márkát nem hiszem, hogy bárkinek is be kellene mutatnom. Megbízható, régi, prémium márkáról beszélünk, de babakocsik terén mégis újnak számítanak. 2014-15 környékén jelent meg az első szériás futó babakocsijuk Glide 1 és Urban Glide 1 néven.

Első benyomások:

Megjelenésre olyan kecses, nőies, finom, modern, hogy általában mindenki ezt választaná a prémium márkák közül, ha csak a kinézet alapján döntene. Amellett, hogy gyönyörű, könnyen beszerezhető is volt az elmúlt években, hiszen a Brendon megkapta a magyarországi kizárólagos forgalmazási jogot, így bármelyik Brendonban vagy Thule szaküzletben hozzájuthattak a vásárlók.  Az első szériát 130.000- 140.000 Ft körüli áron dobták piacra, a második széria ára viszont már a 180.000-190.000 Ft-ot is súrolja. És most az alap kocsi áráról beszélek, hiszen minden egyéb kiegészítő ezen felül fizetendő.

Alap tulajdonságok:

A babakocsi természetesen 3 darab felfújható kerékkel és profi rugózással rendelkezik. A Glide fix kerekekkel, míg az Urban Glide bolygósítható első kerékkel kerül forgalomba. Az első kerék ez utóbbi típusnál is kisebb mint a hátsók.  A gyártó a bolygósítható változatot nem kifejezetten futásra javasolja, inkább fitneszre, sétára ajánlja. Ha rendszeres futásra használjuk, akkor – a forgalmazó szerint – ne lepődjünk meg, ha kicsit szitálni kezd az első kerék, hiszen a profi futóbabakocsi a Glide, vagyis a fix kerekes.

Hatalmas kupolával rendelkezik, mely a naptól és menetszéltől is óvja a gyerekeket.

Súlyra könnyebb, mint a BOB, ülése dönthető és 5 pontos biztonsági övvel rendelkezik. Könnyen összecsukható, szétszerelhető, a kerekeit egy gombnyomással ki tudjuk venni. Tároló kosara is viszonylag nagy, jól pakolható. Fontos pozitívum, hogy a tolókar magassága állítható. Ez különösen előnyös extrém alacsony vagy magas szülők esetében.

Fontos tudni, hogy az ülés szélessége, mélysége sokkal kisebb, mint például egy BOB-nak vagy TFK-nak, így a 34 kg-os terhelhetőség ellenére, egy 2-3 éves gyermek, sokkal kevésbé fér el benne kényelmesen, mint egy BOB-ban vagy TFK-ban (melyek ilyen szempontból a legkomfortosabbak). Ezt a különbséget több márkánál is tapasztaltuk.

Kiegészítők: adapterrel a babakocsi újszülött kortól használható, hiszen mózeskosár és hordozó is rögzíthető a babakocsira.  Az alap ülés 6 hónapos kortól használható.

Huzat kevésbé tisztítható könnyen, folt mentesen, mint például a BOB-nál.

Akkor most bolygós vagy fix kerekű a jó?

Miért praktikus a bolygósítható? Azért, mert a futó babakocsik alapjában véve hosszúak, nagy kerekűek, egy városihoz képest a hétköznapi használatban nem olyan kényelmesek, „plázázáshoz” kevésbé alkalmasak. Nehezebben lehet egy fix kerekessel a boltban mozgolódni vagy egy étteremben lavírozni az asztalok között. Erre jobb a bolygósítható változat. Ha például ez a fő babakocsink vagy kicsi a liftünk, akkor mindenképp jó választás a bolygós kerekű, hiszen arra a mózeskosarat vagy a hordozót felszerelhetjük egy adapterrel és ily módon már az első perctől használhatjuk. Viszont, ha nagyon gyakran szeretnénk futni és van egy szuper városi kocsink, akkor fix kerekeset válasszunk. Én személy szerint bolygós kerékkel egyetlen márkát javasolok igazán jó szívvel, az pedig a BOB. Annál nem tapasztaltunk még öregebb, használtabb babakocsiknál sem szitálást, teljesen megbízható, míg a Thule esetében ezt nem mindig mondhatom el.

A márka gyerek betegségei:

Fentebb említettem, hogy a márka gyerekcipőben jár babakocsik terén, ezért az első években ki is jött néhány hiba, amiről említést tennék.

Nem minden esetben, de többször is előfordult, hogy a szövetet kiszívta a nap. Valószínűleg ez szövethiba miatt fordulhatott elő. Miután a gyártó tudomást szerzett róla, korrigálta a problémát. Ezen felül számomra az is nagyon furcsa volt, hogy néhány hónap használat után, a váznál – azon a ponton, ahol összecsukáskor a babakocsit félbe hajtjuk – lehetett érzékelni egy hintázást.  Ez a használatot nem befolyásolta, de prémim kocsitól néhány hónap után nem ezt vártuk volna. A harmadik fontos észrevétel, hogy az Urban Glide verziónál az első, bolygósítható kerék fixálás esetén isgyakran szitált. Még egy hiba, ami ritkábban fordult elő, de garanciálisan komplett babakocsit cseréltek miatta: a fék úgy beragadt, hogy nem lehetett sehogy kiakasztani.

A garanciális ügyintézések korrektül működnek, szinte minden reklamáció a Hekki KFt-hez kerül. Jó tapasztalataink vannak velük, keressétek őket bizalommal vásárlás és probléma esetén is. Megtaláljátok őket a www.stilusosutazas.hu oldalon, helyileg Újpesten vannak.

Jelzésünkkor a fent említett gondokról a gyártó már tudott, így a Glide 2-nél és Urban Glide 2-nél remélhetőleg már mindent korrigáltak.

Nézzünk néhány technikai adatot:

A babakocsi további tulajdonságai

  • Kerekek száma: 3
  • Mérete összecsukva – HxSzxM (cm): 87,5x53x35
  • Súlya az ülőrésszel együtt (kg): 10,5
  • A váz anyaga: alumínium
  • Belső biztonsági öve: 5 pontos
  • A huzat anyaga: poliészter
  • A huzat tisztítása: közvetlen tisztítással
  • A következő hordozókkal/gyerekülésekkel használható: a legtöbb hordozóval
  • Terhelhetősége (max. kg): 34

TIPP:

Ha nem a fő babakocsitok lesz a futó, akkor érdemes 6 hótól néhány hónapra egy THULE babakocsit bérelni, mert szűkösebb ülése miatt, a gyerekeknek komfortos, hogy jobban körülöleli őket az ülés, viszont utána hosszú távra inkább egy BOB-ot javasolnék, ami tovább használható az ülés mérete miatt.

Oszd meg!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: pinterest