Helyes babakocsis futó technika

A Runner’s Guide a futó babakocsikról-  a futó babakocsival való futás megtanulása..

Főleg ha egy nem túl régi terhességből és szülésből térsz vissza, a futó babakocsi pusztító hatással lehet a futó formádra, és szükségtelen sérüléseket okozhat, pont akkor, amikor erre a legkevésbé sincsen szükséged.

1) Találd meg a megfelelő fogókar magasságot, és tartsd közel magadhoz. Főleg, ha terhességből térsz vissza, és a felsőtest és hasizmaid még nem olyan erősek, mint voltak, hajlamos lehetsz rá, hogy amikor babakocsival futsz, kartávolságra tartod a fogókart és a testsúlyod egy részével ránehezedsz. Ettől csípőből előredőlsz, ami egy nagyon rossz testtartást eredményez. Tartsd a könyököd hajlítva, és a kocsit közelebb a testedhez. Futass át egy fejbeli ellenőrzést minden kilométer után, amíg hozzá nem szoksz, hogy megbizonyosodj róla, hogy még mindig függőleges pozícióban futsz.

Helyes                                                              Helytelen

2) Lábujjak előrefelé. Amikor emelkedőn futsz a babakocsival, nézz le, és ellenőrizd, hogy a lábfejed előre néz, mint normál esetben. Amikor úgy érzed, hogy tolod a kocsi súlyát, és a gyereket fel az emelkedőn, akkor a lábujjaid lehet, hogy kifelé mutatnak, lenyomva a lábfejed belsejét, mintha felfelé görkorcsolyáznál az emelkedőn. Már így is sok nyomást helyezel a testedre, légy kedvesebb magadhoz, és tartsd a lábfejed helyesen az elrugaszkodásnál. Ne félj az emelkedőt olyan könnyedén venni, ahogy neked szükséges. Fogadd el, hogy egyre jobb leszel ebben, és hogy babakocsival mindig lassabb leszel, mint nélküle.

Helyes                                                                       Helytelen

feetrightandwrong

3) Vedd könnyedén. Igen, babakocsival futni nehezebb, mint nélküle. Vedd könnyedén, hagyd otthon a babakocsit minden másnap, vagy változtasd a futónapot sétanappá. A tested meg fogja hálálni, és egy simább úttal fog megjutalmazni a régi formád eléréséhez.

1970810 393884760765329 5604418664409542381 n

Nem te vagy az egyetlen, akinek meg kell szoknia ezt a felállást. A gyermekednek szintén lesznek dolgok, amikhez hozzá kell szoknia. A következőkben találsz néhány tippet Jennifer és Michael Wardin-tól, amiket ők használtak, mikor a fiaikat, Pierce-t és Grant-et hosszú futásokra vitték.

1) Vigyél magaddal rágcsálnivalót. Olyasmiket, mint a keksz, gumicukor vagy banán, amiket könnyű nekik odaadni, és nem aggódsz, hogy félrenyelik.

2) Vigyél vizet. Három ivópohár jól működik (ikerkocsira, kettő az egyszemélyesre), egy minden gyereknek és plusz egy arra az esetre, ha kifogyna.

3) Vigyél játékokat. Egy pár játék a gyerekeknek jól jön, plusz egy pár extra, ha azt akarnák, ami a másiknál van, így igazságot tudsz tenni.

4) Legyen egy konkrét célod, és közvetítsd azt a gyerekek felé, hogy tudják. Elmondhatod nekik, hogy egy oda-visszát futtok, vagy egy kört, vagy elmagyarázhatod a fordító pontot, hogy legyen mit keresniük. Tudd nagyjából, hogy hol tartotok a futásban, hogy elmondhasd nekik, mennyi van még (mert meg fogják kérdezni).

5) Ha meg akarnak állni út közben, mondd, hogy visszafelé meg tudtok, és aztán tervezd bele a futásba. Jó dolog megállni, és hagyni őket játszani is. Amíg játszanak, tudsz felugrásokat csinálni vagy fekvőtámaszokat, vagy csak játszani velük; ez remek módja az erőnléti edzésnek és izmok kiegyensúlyozásának.

Forrás: http://www.runnersworld.com/ (Katie Wolpert, 2009 Október 6)

Szeretettel:

Fruzsi , Fuss babakocsival

Oszd meg!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest